High Speed 2Scheme and detailed design & construction services
Le projet
This project is the government’s plan for a new north-south high-speed railroad. The project is being implemented in two phases: the first phase (230 km) will link London to Birmingham and the West Midlands, while the second phase will extend the route to Manchester, Leeds and beyond.
The Eiffage-Kier consortium is the builder of 2 of the 7 lots in phase 1, representing some 79 km. It entrusted the Arcadis – COWI – setec consortium with the design studies. The AVP or “Scheme design” studies for the project began in August 2017 and will be completed in December 2019.
The 80 km surveyed by setec include :
- 23 million m3 of excavated material,
- 14 viaducts,
- 86 overpasses and underpasses,
- 4 covered slices,
- 1 800m long civil engineering structure for bats
- Infrastructure Maintenance Depot
- Concrete track on slab
Nos missions
Alongside Arcadis and COWI, SETEC is in charge of Scheme Design. In particular, setec is a leader in the following areas:
- geotechnics,
- drainage,
- BIM
- landscape.
Setec is also involved in proposing and designing variants.
During the design phase, the risk of increased precipitation due to climate change was taken into account in drainage system sizing calculations.
Nos expertises mobilisées
Pour aller plus loin
SETEC a développé pendant la réalisation des études du « Scheme design » la mise en place d’un processus BIM ayant pour usages principaux :
- Effectuer une synthèse du projet en interne mais aussi avec nos partenaires Arcadis et COWI
- Extraire les volumes de déblais et de remblais des éléments étudiés
- Permettre au groupement Eiffage-Kier d’utiliser les modèles dans les phases de travaux
Pour cela SETEC a dû développer des outils d’aide pour les projeteurs ou les ingénieurs notamment :
- Une maquette BIM de synthèse contenant l’ensemble des données produites en interne mais également les données produites par nos partenaires
- Des éléments de profil sous Civil 3D permettant d’exporter sous forme de volume les structures des plateformes et bassins
- Des contrôles automatisés sur les modèles 3D afin de vérifier leur mise en forme et le respect de la base documentaire BIM du projet
- Des routines automatiques permettant d’extraire les volumes et métrés des différents composants de la maquette
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